Mitt dåliga självförtroende =(

Jag har alltid velat var som alla andra, eller bättre. Och att vara snygg är ganska viktigt i den tid vi lever.
I alla fall om man är 16 år. Jag har inte så många vänner. Jag tror det beror delvis på att jag är blyg men också mitt dåliga självförtroende hjälper till att dölja mitt riktiga jag. Jag går alltid runt och tänker på hur min mage ser ut i denna tröjan och att mina lår är alltid storre än alla andras.
Det som fick mig att bestämma mig att gå ner i vikt var när min skolsyster kallade in alla i min klass för en runtinundersökning en och en. När hon sa åt mig att väga mig så sa hon att jag var farligt överviktig och att jag måste gå ner i vikt. Sedan dess har jag blivit nyttigare men jag har inte gått ner i vikt.
Om en överviktig tjock ska gå ner i vikt så tycker alla att det är bra. Men om en tonåring försöker så säger alla att hon har bullemi eller anorexi. Ni kan säga att jag har det, men jag har velat gå ner i vikt länge och nu är det dags. Jag har inte anorexia det förstår ni om ni ser mig. Men jag vill börja träna och banta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0