Hur man blir överviktig....

När jag var liten så var jag väldigt smal. Det var när jag var ungefär 10 år som jag började gå upp mycket i vikt. Men när jag var 10 så tänkte jag inte på att jag höll på att gå upp mer än vad jag borde. Det borjade med att jag bytte skolan när jag började i fyran. Där träffade jag en ny kompis och vi blev bästisar. Vi umgicks också efter skolan flera dagar i veckan och varje gång så gick vi till ica och köpte godis, chips och dricka.  Så höll vi på i tre år. Sedan började jag i sjuan. Det hade liksom blivit en vana att äta snacks flera gånger i veckan. Och så höll jag på i yttligare tre år. På vårterminen i nian flyttade mina föeldrar isär och jag bodde kvar hos min pappa vilket innebar att jag började laga all min mat själv. Jag laga onyttigt och för stora portioner vilket innebar att jag gick upp nu mer än någonsin i vikt. När jag började på gymnasiet i höstas och min skolsyster sa till mig att jag måste gå ner i vikt så var botten nådd. Det är trots allt mycket enklare att gå ner nu än om 10 år när jag väger kanske 100 kg ist för 70. Det var på julafton jag bestämde mig för att ändra på mig ordentligt så jag skapade denna blogg för motivation för mig själv. Nu har de gått två veckor och jag har fått reda på att jag gått ner 6 kg, min akne i ansiktet är nästan helt borta och tack vare min viktminsning och mitt stretchande så har jag mycket lättare att röra på mig.

Detta kan hända vem som helst, både tidigare eller senare i livet. Oavsätt om du är överviktig eller inte så tycker jag att ni ska hålla koll på eran vikt, äta nyttigt och motionera. För förebyggande och ett bättre liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0