Näringsämnen


Det kanske inte låter som att jag håller koll på sådant när jag bara äter frukt och grönsaker men nu mer än någonsin försöker jag vara nogran med de olika näringsämnen som kroppen behöver. 
Vi behöver fett, protein, kolhydrater, vitaminer och mineraler. Vi får ju våran energi ifrån proteinet, kolhydraterna och fettet. Då har jag tänkt så här.

J
ag äter bönor för att få protein. Tänkte äta mer fisk sedan när jag har gått ner mer i vikt eftersom det är väldigt nyttigt.
Jag äter frukt och grönsaker för att få kolhydrater. Min skolsyster sa ju åt mig att äta mindre kolhydrater så jag slutar med potatis, ris och pasta helt och hållet.
Jag dricker mjölk för att få i mig fett och mineraler.

Sedan finns det ju hur mycker vitaminer i frukt och grönsaker och det är ju superbra!

Jag måste dock erkänna att jag inte äter nog med mineraler men jag ska jobba på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0